Tip: Een professionele LinkedIn handtekening maken

LinkedIn heeft veel functionaliteiten enigszins, of soms zelfs erg goed, verstopt. Ons boekje maakt je snel wegwijs in deze verborgen en handige opties. Vandaag laat ik zien waar je een LinkedIn handtekening, ter afsluiting van een email, kunt maken. Deze tool, een soort van handtekening-generator, levert een fraaie professionele versie op inclusief een link naar je LinkedIn profiel.

Volgens mij wordt er van deze tool nergens op de website melding gemaakt dus geef ik de link hier naar toe; http://www.linkedin.com/signature?display=

Het maken van een handtekening is vervolgens erg eenvoudig door alle voor jou relevante velden in te vullen. Het toevoegen van een (bedrijfs)logo of een afbeelding van jezelf is iets ingewikkelder en vereist dat de afbeelding al een plek (URL) heeft op het internet. Bijvoorbeeld: we willen het logo van je bedrijf toevoegen. In mijn geval Recruit2. Surf naar de website waar deze afbeelding staat, www.recruit2.nl, klik op de rechter-muisknop en selecteer ‘Afbeeldingslocatie kopieren‘. Als je vervolgens deze URL copiert, opnieuw met rechter-muisknop of toestencombinatie CTRL-V (CMD-V op Apple), in het veld ‘Image Selection‘ wordt deze ook netjes in de handtekening geplaatst.

Kies vervolgens een van de stijlen via ‘Select Layout‘ bovenin en je bent gereed om deze in een van de volgende mail-programma’s te plaatsen:

  • Outlook 2000, XP, 2003, 2007
  • Outlook Express
  • Mozilla Thunderbird
  • Yahoo! Mail (“Simple – Plain” layout only; requires IE 5.5+/Windows)

De instructies hoe dit te doen staan onderaan de pagina van deze tool. Succes!

10 Reacties to “Tip: Een professionele LinkedIn handtekening maken”

  1. Danielle Says:

    Geweldig! Bedankt voor de tip!

  2. Danielle Says:

    Alleen een ding… Waar vind ik het dan terug in Outlook? Bij ‘Insert Signature’ vind ik m niet terug…

    • Jacco Valkenburg Says:

      Welke versie van Outlook gebruik je? En in welke stap loop je vast?

      • Danielle Says:

        Outlook (Office) 2007
        Normaalgesproken ga je in je nieuwe mail naar handtekening toevoegen en vind je daar de handtekeningen die je gemaakt hebt. Nu is ie gedownload vanuit LI naar Outlook maar waar ik de handtekening zou moeten terugvinden zou ik niet weten…

      • Jacco Valkenburg Says:

        Ik heb het onderzocht en de toelichting van LinkedIn mbt het importeren van de gemaakte handtekening (stap 8 ) lijkt niet van toepassing te zijn voor Outlook 2007. Gelukkig kan het ook allemaal veel eenvoudiger.

        Exporteren vanuit LinkedIn en importeren via Outlook is in het volgende stappenplan niet nodig. Selecteer de gemaakte handtekening volledig en copieer deze met CTRL-C of via rechter muisknop menu. Plak deze vervolgens in een nieuwe handtekening in Outlook 2007. Zorg er voor dat je instelling op HTML-emails versturen staat en niet op PLAIN of RICH TEXT.

  3. Danielle Says:

    Inderdaad, handig !! Dank je wel!!

  4. Marte Says:

    Is zoiets ook mogelijk voor gmail? Bij mijn werk hebben we een officiële handtekening die ik niet mag aanpassen maar zou hem privé graag gebruiken.

  5. Laura Vellinga (@lavellidesigns) Says:

    Hallo, jullie hebben nuttige tips voor een professionele handtekening. Kan dit ook in Windows Live Mail?


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 78 andere volgers

%d bloggers like this: