Bewerk een bedrijfspagina op LinkedIn

Een veelgestelde vraag is “Hoe bewerk ik een bedrijfspagina?” ofwel een Company Profile.

Hieronder volgt een stappenplan om dit te doen. Maar voordat je van start gaat moet je voldoen aan de eisen om een bedrijfspagina te bewerken:

1.    Je moet een huidige werknemer van het bedrijf zijn en uw positie is genoteerd op je profiel.

2.    Je moet een bevestigd e-mailadres van het bedrijf geregistreerd hebben op je account. Bekijk je geregistreerde e-mail adressen onder “Instellingen“. Het e-mail adres moet uniek zijn voor het bedrijf en eigenaar van het e-mail domein (bijv. john.doe@yourcompanyname.com).

Opmerking: Gemeenschappelijke e-mail domeinen zoals yahoo.com, gmail.com, hotmail.com of anderen kunnen niet worden gebruikt in de creatie van een bedrijfspagina omdat ze niet uniek zijn voor een individuele onderneming.

Voer vervolgens de volgende stappen uit:

1. Klik op “Companies” in de topmenu van de homepage en zoek naar de naam van je bedrijf.
2. Klik op “Edit” in de rechterbovenhoek van de Company “Overview” tabblad.
3. Wijzig informatie als dat nodig is.
4. Klik op ‘Publiceren’.

Als de “Edit” link niet zichtbaar is, neem dan de volgende stappen om ervoor te zorgen dat de functie op je profiel correct is verbonden met de bedrijfsnaam:

1. Klik op ‘Profile‘ naar de bovenkant van uw startpagina.
2. Klik op ‘Edit‘ naast de positie in de “Experience” gedeelte van je profiel.
3. Klik op “Change Company” en begint met de naam te typen van het bedrijf. Een uitklapmenu verschijnt.
4. Klik op de juiste naam van de onderneming. Deze stap is zeer belangrijk!
5. Klik op ‘Update‘.
6. Vervolg de bovenstaande stappen om de bedrijfspagina te bewerken.

Als je nog steeds niet in staat om informatie van de bedrijfspagina te bewerken, kun je contact opnemen met Customer Service met de volgende informatie:

1. Naam bedrijf.
2. De verandering die je wilt.
3. En zorg ervoor dat je een e-mailadres van het bedrijf aan je account hebt geregistreerd.

Hieronder nog enkele limieten bij het bewerken van belangrijke gebieden op de bedrijfsprofiel pagina:

1. Naam bedrijf: 100 maximaal karakters.
2. Beschrijving: 200 minimum en 2000 maximaal karakters.
3. Specialiteiten: 256 maximaal karakters.
4. URL van de website: 256 maximaal karakters.

Er zijn tegenwoordig veel (gratis) mogelijkheden om je bedrijfspagina op LinkedIn te verrijken met informatie over producten en diensten van het bedrijf waarover ik later meer zal schrijven.

7 Reacties to “Bewerk een bedrijfspagina op LinkedIn”

  1. Sietske Says:

    Beste Jacco,

    Bedankt voor bovenstaande info, ik ben laatst zelf ook gestart met het maken van een company profile volgens de stappen die jij beschrijft. Ik zit echter met een andere vraag; hoe kunnen we als werknemers van die ‘company’ in onze handtekening een link opnemen naar ons profiel? Dit is namelijk wel mogelijk voor ‘werknemers’ met een linkedinprofiel, maar (nog) niet voor ‘werkgevers’. Of vergis ik me?

    Groetjes,
    Sietske

  2. sjaak hooijman Says:

    Hoi Jacco,

    Klopt het dat linkedin niet werkt met hotmail.com adressen?

    Gr.

    Sjaak

  3. Hoe combineer ik twee LinkedIn accounts? « Solliciteren via LinkedIn Says:

    […] in ieder geval GEEN zogenaamd bedrijfs-account aan (niet te verwarren met bedrijfspagina’s). Prive-profielen zijn alleen bedoeld voor prive-personen want LinkedIn is een PERSOONLIJK zakelijk […]

  4. Winnie Lafeber Says:

    Als afdeling communicatie kijken we wie de admin(s) moeten worden voor de bedrijfspagina. Is een admin makkelijk toe te voegen en te verwijderen? (ivm vertrek medewerker)


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: